Red Hawk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Familie er hvem du er med, slægt er hvem du er.
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation
Reglerne
Tidsplan

Årstal | 1177

Årstid | Sommer

Måned | August

Seneste emner
» Dreams and Deliberations - Alexei (xxx)
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeTirs Dec 06, 2022 8:27 pm af Elena

» Lilac Dreams
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeOns Aug 10, 2022 9:49 am af Gæst

» Fornyet aktivitet (admin nyhed)
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeOns Aug 10, 2022 7:45 am af Zachariah

» Business, not pleasure (Alexei)
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeOns Maj 06, 2020 7:49 am af Zachariah

» Requests and Permissions ♕ Lucius
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeFre Apr 17, 2020 9:24 pm af Alexei

» Fælles projekt for alle online RPer!
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeLør Apr 13, 2019 6:20 pm af Zachariah

» When marriage is a thing...(Ria)
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeFre Mar 29, 2019 11:08 am af Zachariah

» Fraværstråd (Zach)
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeSøn Mar 24, 2019 12:11 pm af Zachariah

» Care & Comfort ♕ Elena
The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeSøn Mar 24, 2019 4:36 am af Alexei

Mest aktive brugere denne måned
Ingen bruger
Statistik
Der er i alt 123 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Karanu

Vores brugere har i alt skrevet 4626 indlæg i 523 emner

 

 The Lord of the house requested your presence - Keeva

Go down 
ForfatterBesked
Simon

Simon


Antal indlæg : 21
Reputation : 0
Bosted : Hvor end der er en seng.

The Lord of the house requested your presence - Keeva  Empty
IndlægEmne: The Lord of the house requested your presence - Keeva    The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeFre Dec 02, 2016 1:32 am

Sted: Lilypad Village
Tid: Tidlig morgen, omkring de 5-6 stykker.
Omgivelser: Huse, mennesker og det typiske landsby attire.
Vejr: En ret kold morgen på trods af det subtropiske miljø. Kolde vinde fra vest.
Påklædning: Beskrevet.
Emnepartner: @Keeva

Hvis man gik tilbage i tiden, var det ikke just en typisk ting, at husets herre ville sende Simon udenfor præmissen. Så når det endelig skete, kunne Simon ikke undgå bare at fryde sig en anelse over det indeni. I hvert fald var det sådan i starten. Simon ville nærmest blive et barn igen. Men som årene passerede begyndte det at blive mere og mere normalt at Simon skulle ud og hente folk hjem. Han havde vænnet sig så meget til det at den selv samme glæde der engang plejede at stråle sig i hans øjne for længst var væk.
Han havde brugt morgenen sammen med kusken på at klargøre kareten. Det var ikke en karet af højeste kaliber. Faktisk bare en ganske normal – Dog nydeligt lignende karet. Den familie Simon arbejde hos var ikke just de mest velhavende, men alle der havde råd til en karet var velhavende i Simons øjne. Han havde klædt sig på i sit arbejdstøj. En langærmet trøje i en lysegrå halv-snavset farve, samt et par bukser i en mørkebrun farve. Udover sig havde han en jakke i en sort slidt farve for at holde kulden ude.
De præcise instrukser skulle følges nøje, til punkt og prikke. Finde Keeva Dunaidh fra Takumara-slægten. Han kendte ikke meget til deres slægt, så hvordan han lige skulle agere, var noget han først kunne fastslå når han havde mødt hende. Eller ham. Det var ret atypisk at se piger jage, men Simon bed ikke mærke i det. Han sad med ret ryg indeni karaten og betragtede verdenen udenfor. Han trak sin jakke mere om sig, for efter at gnubbe sine hænder let sammen. Det var godt nok ikke vildt koldt, men blæsten ramte karatens sider og gjorde det koldere indenfor end udenfor.

Da han nåede frem åbnede han roligt døren og steg ud. Han så sig om og nikkede til kusken inden han gik afsted. Han var ikke sikker på hvordan denne Keeva person så ud, hvilket gjorde det svært for ham. Man skulle jo nødig ende op i at træde nogen over fødderne. Han trådte frem mod en person der så ud til at kende alle og rømmede sig kort inden han så på ham:” Undskyld mig. Men hvor kan jeg finde Keeva Dunaidh?” sagde han i en respektabel tone. Manden som tydeligvis måtte være over de to meter kiggede ned på Simon og først så han en anelse forvirret ud, inden han så bare prustede:” Keeva. Hun bor den vej.” i en sløv men hård tone. Det var tydeligt at mærke at manden addeles ikke brød sig om at blive talt til, så Simon nikkede taknemmeligt, inden han hurtigt drejede om på foden og gik i den retning manden havde peget.
Han stoppede foran huset og kiggede kort rundt som om han ledte efter et hint om at det var det rigtige sted. Han tog en dyb indånding inden han gik op til døren. Med rolige bank annoncerede han sin ankomst inden han ventede. Kusken havde fundet frem og karaten stod nærmest klar, som var tjeneren ude for at hente en prinsesse. Da døren blev åbnet bukkede han sig kort for hende som sin hilsen, en hilsen han ikke nødvendigvis brød sig om, men det var trods alt en del af jobbet.
Goddag. Keeva Dunaidh? Mit navn er Simon og jeg er her for at eskortere dem til Lionell Carona af Redwood-slægten.” præsenterede han i en tone der afslørede at han virkede til at have sagt det mange gange før, dog var det ikke fordi at det virkede så automatiseret som det var. ”De har forhåbentligt modtaget brevet om min ankomst?” spurgte han roligt, hele tiden i den selv samme respektable og rolige tone som måske en gang imellem kunne tages som et hint af charme? Han afventede roligt hendes svar.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




The Lord of the house requested your presence - Keeva  Empty
IndlægEmne: Sv: The Lord of the house requested your presence - Keeva    The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeMan Dec 05, 2016 3:04 pm

Da der blev bankede, åbnede en kvinde døren med viskestykke i hænderne da hun havde våde hænder. Hun sagde ikke noget, da det ville være uhøfligt at afbryde sådan fornem ung herre, eller tjener, hun var ikke helt sikker på hvad den unge mand foran hende var, en budbringer måske.
Et smil formede sig i form af at det faktisk slet ikke var Keeva, men Keevas mor Helga som havde åbnede døren og selvfølgelig kunne den unge herre ikke vide det, men Helga ventede med at rette ham, efter hans lille ankomstale.
"Brev? Vi har desværre ingen postkasse" svarede Helga ærligt og kiggede hen på hestevognen som holdt klar til at modtage Keeva.
Det var venlig pænt af dig, men jeg tror du forveksler mig med min datter, hun er slet ikke hjemme, tog ud for at jage i morges forklarede Helga med et lille varmt mor smil.
Men i er da velkommen til at komme ind og vente, hun kommer nok hjem her lige om lidt fortalte hun Simon og inviterede både kusken og Simon med ind i varmen.
Huset lignede ikke meget, dog i højre side var der en lille kamin med en sort kedle hvor mad boblede i, et lille bord med en bænk til, to rum i enden med et gardin halvt trukkede for i døråbningen.
Man kunne lige akurat se noget af en seng i det højre rum, hvor det andet viste hvad lignede en høj hyle med alle mulige ting fra naturen.
Helga gik tilbage indenfor og fortsatte med at røre rundt i kedlen, den var ikke gigantisk stor, som den over i kroen i byen, men stor nok til at brødføde både Keeva og hendes mor samt få flere mennesker, hvis de fik besøg.

Et sted ude i skoven som landsbyen lå op af, sneg Keeva sig af sted, som var hun en skygge der bevægede sig hen af skovbunden efter en hjort som hun havde fulgt et godt stykke tid.
Stille som en mus, trak hun buestregen tilbage så den næsten rørte sit øre og affyrte pilen mod hjortens hoved. Et kort sigk lød da pilen borrede sig ind i det store dyrs hoved og fik den til at falde op på stedet.
Keeva smilede tilfredsstillende og hentede sin hest så hun kunne trække den døde hjort med hjem, så de kunne få kød til deres mad.
Hurtig og effektiv fik Keeva bundet et reb om hjortens ben og den anden ende af snoren fast til sin hests sadle, hvorefter hun satte snuden hjemad.
Så, fortæl mig lige hvad det er Keeva har gjort denne gang, eftersom hun får privat hentning, fra en eller anden lord går jeg ud fra, hvad vil de med Keeva? Spurgte hun nysgerrigt med sin skotske accent.
Tilbage til toppen Go down
Simon

Simon


Antal indlæg : 21
Reputation : 0
Bosted : Hvor end der er en seng.

The Lord of the house requested your presence - Keeva  Empty
IndlægEmne: Sv: The Lord of the house requested your presence - Keeva    The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeTirs Dec 06, 2016 10:56 pm

Han måtte indrømme at han i en kort stund var blevet forvirret da døren blev åbnet. Af en eller anden grund kunne han ikke helt tro at personen der åbnede døren var den Keeva, som hans lord havde sendt ham ud for at finde. Men han fortsatte sin præsentation for blot at lade hende tale. Da hun nævnte en postkasse løftede han kort det ene øjenbryn:” Hm. Så burde han havde afleveret det ved døren... Nuvel.” mumlede han, men nok mere til sig selv. Han rømmede sig og da han skulle til at tale begyndte hun. Han lukkede munden og lod hende tale ud inden han blot nikkede til det hun sagde.
Ah. De må undskylde forvirringen. Der var også noget der sagde mig at du ikke just besidder en sjæl der brænder inde for at kæmpe. Blot en intuition.” sagde han, men den sidste sætning meget lavt. I virkeligheden havde han allerede fra første øjekast bedømt hendes muskulatur og væremåde. Intet havde sagt ham at der lå en blodtørstig kriger, så derfra drog han sin konklusion. Han nikkede kort og venligt som en accept til hendes tilbud inden han trådte ind.
Det første der fangede hans øje var indretningen. Af en eller anden grund mindede det ham om... at være hjemme. En ukendt følelse han ikke havde følt længe. Han stod dog med ret ryg op langs væggen med kusken ved siden af. Kusken var som altid snaksagelig, mens Simon som altid var... stille. Men det var også fordi at kusken rent faktisk havde en slægt, godt nok en lavtstående en, men en slægt var en slægt. Han havde vel retten til at tale som han havde lyst til. Simon? Simon måtte kun tale når han blev talt til. Det havde han lært på den hårde måde.
Det var også derfor han først snakkede da moren talte til ham. Han så op på hende med et roligt smil inden han trak lidt skævt på smilebåndet:” Hendes exceptionelle færdigheder inden for jagt må have fanget hans blik. I hvert fald er det, det jeg er blev sendt herud for. Øhh. Jeg har et brev hvor det hele står hvis de vil læse det?” sagde han inden han fiskede et brev op af sin lomme. En invitation til en jagt med lorden forseglet af familiens segl. Simon var altid fascineret over disse segl. På en eller anden måde kunne den lille voksplet betyde så megen magt. Og så alligevel havde den en så stor betydning, i forhold til at alt der egentlig skulle til, var at man flåede det af. En af livets gåder for Simon.
"Undskyld at jeg tillader mig at spørge. Men med en datter som deres, en der er så god til at jage. Hvorfor så bo et sted så.. småt? Plejer kød og råvarer ikke at have en høj pris på markederne?" spurgte han. Han var påpasselig med ikke at være for påtrængende, men hans nysgerrighed havde taget over. Normalt hos den tidligere lord havde han fået et par lussinger for sin dumdristighed så af ren refleks mærkede han hvordan hans kæbe strammede sig sammen, som var han klar til at få uddelegeret sin straf.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




The Lord of the house requested your presence - Keeva  Empty
IndlægEmne: Sv: The Lord of the house requested your presence - Keeva    The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitimeOns Dec 07, 2016 12:33 am

Simons bedømmelse af Helga, keevas mor, havde været korrekt, Helga havde aldrig været en kriger, eller jæger, den role havde altid faldet på sin mand og efter sin mands død, sin datter.
Helga havde en smule slidt kjole på med meget matte brune, grå-ish farver, med et lille forklæde foran, da hun havde været midt i at lave mad klar.
Helga var meget mere en husmor og hjemmegående, end eventyrløst, hun kunne dog sagens finde på at gå ud i skoven for at finde urter og andre ting fra skoven.
Hun havde sat sit ned på en stol ved sin gryde for at røre rundt i den, men kiggede op da Simon rakte hende brevet. Helga gav ham et varmt smil og tog i mod brevet og åbnede det.
Som hun læste, lyttede hun samtidig til kusken og hvad han havde på hjertet, dog kiggede hun op på Simon, og tilbage på brevet og hen til kusken.
jeg er sikker på at Keeva vil glædelig tage imod din lords invitation sagde hun med sin skotske accent da hun havde læst brevet færdigt og lagde det på bordet ved siden af sig.
Helga fortsatte med at røre rundt i gryden og snakkede videre med kusken, men syntes det var en smule besynderligt at den unge mand ikke sagde noget som helst, måske var det en skik at budbringeren ikke snakkede.
Helga kiggede op på Simon uden at stoppe sin røring i gryden, har boede her hele mit liv, desuden så holder jeg af min landsby og skoven omkring os forklarede hun og holdte en lille pause for at smage på maden i gryden.
Mmm.. mangler nogle svampe og rejste sig op for at gå ind i husets lille rum hvor råvarer var for at hente nogle svampe som tydeligvis var hentede fra skoven.
Mig og min mand blev enig om at blive, storbyen ville ikke være noget for Keeva at vokse op i og med krigen og Keevas far altid af sted meste af tiden, var det nemmere at blive her forklarede hun med et lille smil og begyndte at hakke svampene i mindre stykker for så at hælde det ned i gryden.
Og nej, jeg kender skoven og hvad den har af byde på og med min datter som jæger, har vi hvad vi har brug for svarede hun med sin skotske accent.

Keeva kunne nu se starten af Landsbyen, men hævede et øjnbryn da hun så en hestevogn ved sin og hendes mors hus, hvem fanden kunne det være? Så hun begyndte at sætte hesten i trave hastighed, til hun kom helt hen til hestevognen og steg af hesten.
Hun havde et solidt greb omkring sit spyd og gik hen til hestevognen, den så fin ud, men ikke snobbede fin, som nogle af de rige mennesker elsker at bruge.
Hun hørte snak og gik indenfor og lige i det at hun viser sit ansigt i den lille hyggelige hytte, stoppede Helga med at snakke til kusken. Helga kiggede op på Keeva med et smil, vi har fået gæster Keeva forklarede hun og lavede en lille håndbevægelse mod Simon og hans kusk.
A tha na daoine seo a mhàthair? Spurgte Keeva på skotsk gælisk og lagde spydet fra op af væggen ved døråbningen.
Ghiùlanas nighean svarede Keevas mor med en lidt opgivende dog stadig en smule irriterede over sin datters måde at reagere på, like father like daughter.
Denne nydelige unge herre der kom lang vejs fra sin lord med en invitation til dig forklarede Helga til sin uhøflige datter og pegede på Simon og derefter brevet som lå på bordet.
Keeva gav sin mor et irriterede blik og kiggede på Simon og så ham an, og så ikke særlig gammel ud, måske nogle få år yngre end sig selv.
Keeva var iført i meget jægerligende tøj og bar en pels kappe på ryggen. Hun havde sit selvandlige krigsmaling på ansigtet og sort maskar om øjne da det forstærkede de havblå øjne.
A thighearn ag iarraidh orm a dhol còmhla ris a 'sealg..? Spurgte hun med et hævede øjenbryn på gælisk til sin mor og kiggede på hende med et, "jeg gider virkelig ikke" blik.
Tha mi a 'smaointinn gum biodh e spòrsail agus tha e iomlan, a ruigeas tu a' sealltainn mar a tha feadhainn eile a shealg kommentere mens hun rørte rundt i suppen.
Ach chan eil mi ag iarraidh, chan urrainn iad a 'lorg cuideigin eile? brokkede hun sig på gælisk og lavede en irriterede kast med hovedet og rejste sig op.
Chan eil mi a 'sealltainn cuid reamhar, duine beairteach mar a shealg, gum faigh e cuideigin eile! kom det brokkende imod sin mor som vendte sig mod sin datter.
Yes you are og det er ikke til at diskutere fortalte Helga sin datter med en bestemt mor stemme.
Keeva vidste udmærke godt at der ikke var noget at gøre og det ville ikke nytte noget, hvis hun bare gik, for så ville hendes mor bare tage kontrol over hende og ikke give hende lov til at komme ud og jage eller træne!
ARGH! Fint! Tha mi a 'gabhail an gòrach sealg cuireadh! Kom det irriterede og sur fra Keeva over at hun blev tvungede af sted og trampede sur ud af hytten med sit spyd i hånden.
She'll go fortalte Helga smilede til Simon som sikkert ikke anede hvad de sagde eller hvad de snakkede om.
Keeva gik sur ud og smed den skudte hjort af sin hest og trak den sur hen til hytten og gik tilbage til sin hest og gav den nåede af spise, dog stadig med en sur mine.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





The Lord of the house requested your presence - Keeva  Empty
IndlægEmne: Sv: The Lord of the house requested your presence - Keeva    The Lord of the house requested your presence - Keeva  Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
The Lord of the house requested your presence - Keeva
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» The Painted Girl [Keeva]
» so.. i took you're food.. what will ya do about it? ( Keeva )
» Damm this forest I should not have come here xxx- Keeva
» A quest for something greater ~ Keeva.
» Burning flames - Keeva {xxx}

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Red Hawk :: Omegnen rundt om Highview City :: Lilypad Village-
Gå til: