Red Hawk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Familie er hvem du er med, slægt er hvem du er.
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation
Reglerne
Tidsplan

Årstal | 1177

Årstid | Sommer

Måned | August

Seneste emner
» Dreams and Deliberations - Alexei (xxx)
Old wounds - Emelia Icon_minitimeTirs Dec 06, 2022 8:27 pm af Elena

» Lilac Dreams
Old wounds - Emelia Icon_minitimeOns Aug 10, 2022 9:49 am af Gæst

» Fornyet aktivitet (admin nyhed)
Old wounds - Emelia Icon_minitimeOns Aug 10, 2022 7:45 am af Zachariah

» Business, not pleasure (Alexei)
Old wounds - Emelia Icon_minitimeOns Maj 06, 2020 7:49 am af Zachariah

» Requests and Permissions ♕ Lucius
Old wounds - Emelia Icon_minitimeFre Apr 17, 2020 9:24 pm af Alexei

» Fælles projekt for alle online RPer!
Old wounds - Emelia Icon_minitimeLør Apr 13, 2019 6:20 pm af Zachariah

» When marriage is a thing...(Ria)
Old wounds - Emelia Icon_minitimeFre Mar 29, 2019 11:08 am af Zachariah

» Fraværstråd (Zach)
Old wounds - Emelia Icon_minitimeSøn Mar 24, 2019 12:11 pm af Zachariah

» Care & Comfort ♕ Elena
Old wounds - Emelia Icon_minitimeSøn Mar 24, 2019 4:36 am af Alexei

Mest aktive brugere denne måned
Ingen bruger
Statistik
Der er i alt 123 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Karanu

Vores brugere har i alt skrevet 4626 indlæg i 523 emner

 

 Old wounds - Emelia

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Elias

Elias


Antal indlæg : 7
Reputation : 1
Bosted : Middlebridge District

Old wounds - Emelia Empty
IndlægEmne: Old wounds - Emelia   Old wounds - Emelia Icon_minitimeSøn Mar 17, 2019 9:14 pm

Sted: Hospitalet Fairheart
Tid: Eftermiddag
Vejr: Lunt vejr, solen skinner, men da det er tidligt på året varmer det ikke forfærdeligt.
Emnepartner: @Emelia

Det har været en ganske almindelig dag for Elias. Han havde stået op tidligt om morgenen til en solrig dag og var gået hele vejen fra Middlebridge distriktet til hospitalet i Fairlake distriktet. Hans sædvanlige morgentur for at komme på arbejde. Han var læge på hospitalet, og havde efterhånden haft sin daglige gang der i 13 år. Halvdelen af hans liv havde han brugt på at hjælpe andre med sine evner. Som healer havde man næsten ingen grund til at have kvalifikationer til at blive læge, udover at man har healende evner. Det gjorde at mange af Elias' kollegaer ikke var specielt gode at arbejde med andre mennesker. De tænkte slet ikke på patienten, men kun på at få deres løn. Derfor var Elias ikke glad for alle sine kollegaer, specielt de lidt ældre herrer som virkede lidt skumle, men som jo gjorde deres arbejde, så der var intet at kunne klage over, men han prøvede at holde sig på gode termer med de af hans kollegaer som han så mest i løbet af dagen.

"Frøken det er bare en hoste De har fået. Jeg vil anbefale at De drikker noget lakridsrodste og se om den går væk i løbet af i morgen." Han gav slip på kvindens udstrakte hånd. Hans evne krævede fysisk kontakt for at hele, men kontakten gav ham også et overblik over personen han rørte. Han kunne mærke hvis der var sår nogle steder, men også hvis en sygdom havde opstået et sted i kroppen. Sygdomme kunne han dog ikke kurere, det var ikke i hans evner, men han var meget interesseret i de medicinske evner der var i naturen, som kunne helbrede sygdomme.
"Ved De hvor Redhawk Street ligger?" Kvinden nikkede. "Der ligger en butik som sælger lakridsrod."
Kvinden takkede inden hun gik. Elias kørte en hånd igennem det blonde hår og strakte sig inden han hurtigt skrev patientens navn og lidelse ned i en bog. Han kunne godt lide at holde styr på alle sine patienter. Søvnproblemer, Sår på hånden, Smerter i ryggen, læste han. Han kunne godt indrømme overfor sig selv at hans patienter aldrig rigtig var hvad man kunne kalde spændende. Han var ung, og folk havde en tendens med at gå til de lidt ældre læger hvis man havde mere seriøse problemer. Det ærgede Elias en smule, for han vidste at han var en dygtig læge.

Han gik ud af lokalet og ned ad gangen mod entréen af hospitalet. Der var ikke et særlig godt system efter Elias mening, til at meddele hvis en læge var ledig. Lægen skulle selv gå ned til skrænken hvor en ung sekretær sad og holdte styr på hvilke af lægerne der var ledig og hvilke der ikke var. Elias kunne godt forestille sig at der var nogle af lægerne der udnyttede dette system til at få en pause fra arbejdet ved bare at blive på deres kontor isteet for at melde dem selv klar til en ny patient.
"Hej Sarah, så er jeg ledig igen," Sagde han med et træt smil. Den unge kvinde nikkede og noterede det. Elias blev stående i entréen og kiggede rundt i det lyse lokale.
Tilbage til toppen Go down
Emelia

Emelia


Titel : Adelig
Antal indlæg : 68
Reputation : 0
Bosted : Redhawk City, Amber Eye District.

Old wounds - Emelia Empty
IndlægEmne: Sv: Old wounds - Emelia   Old wounds - Emelia Icon_minitimeMan Mar 18, 2019 1:21 pm

Emelia havde bevæget sig udenfor de ellers vante rammer i Redhawk City. Hun havde hørt om en læge i Highview city som måske kunne hjælpe hende med nogle af hendes gamle ar og skader som aldrig var helet ordentligt. Lægerne i Redhawk City gav hun ikke meget for, de havde alle afvist at det kunne reddes, men de var alle middelaldrende mænd hvis ikke ældre, de hang fast i det gamle. Måske en ny læge i en anden by havde et andet syn på det?

Hun kiggede op på skiltet Hospital, fairheart. Hun tog en dyb indånding og trådte indenfor. Der var lyst idet hun kom indenfor, der sad ikke mange andre i venteværelset. Hun trådte op til kvinden som sad smilende og ventede.
" Jeg ønsker at komme ind til jeres yngste læge. Bare når lægen har tid, jeg er rejst hertil fra Redhawk City, så jeg har hele dagen afsat. Navnet er Emelia, det drejer sig som nogle ar og små skader som ikke er vokset ordentligt sammen" sagde hun lavt men venligt. Hun blev vist hen og sidde i en stol, så hun satte sig godt til rette. Der gik ikke mange minutter før en stemme sagde Hej Sarah, så er jeg ledig igen. Emelia kiggede derover og en yngre udseende mand stod og ventede. Måske dette var lægen?

" Der er lige kommet en ung kvinde ind som har rejst helt fra Redhawk City. Gamle år og småskader som ikke er vokset ordentligt sammen. Er det en du vil se på doktor?" spurgte Sarah henvendt til Elias mens hun så over på Emelia som sad med hænderne foldet i skødet og ventede.
Tilbage til toppen Go down
 
Old wounds - Emelia
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» The Help of a Friend ♕ Emelia & Elena

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Red Hawk :: Highview City :: Fairlake District :: Hospital 'Fairheart'-
Gå til: