Titel : Administrator - Leder af The Redwoods og tidligere konge af Redhawk-regionen Antal indlæg : 274 Reputation : 19 Bosted : I sit palads i Amber Eye District, Redhawk City
Emne: Guide: At emne Man Aug 21, 2017 2:18 pm
Ikke alle ved hvordan man emner - måske er du ny, eller måske er du bare i tvivl om der bliver emnet på samme måde som gjorde på din sidste RPG-side. Derfor ridser vi lige det generelle op om hvordan man emner, og hvordan det forventes at der bliver emnet her på siden. Hvis du har nogle spørgsmål, kan du altid spørge en admin eller nogle af de andre på siden.
Start: Det første indlæg skal gerne beskrive hvor man er, hvad sker omkring din karakter og lignende oplysninger, så din medspiller ved hvad der sker og kan reagere på det. Derfor anbefales det er man skriver en smule om omgivelserne, vejret, lydene og lugtene samt hvordan din karakter gør og ser ud m.m. Dette vælger nogle at skrive direkte ind i selve teksten, imens andre vælger at skrive det i toppen af indlægget som en hurtig tekst til at ridse det op. Et eksempel på hvordan man gør dette kan være:
Sted: Ruinerne. Tid: Middag Omgivelser: En ødelagt landsby, der er overgroet af planter og rødder. Vejr: Det er så småt begyndt at blive varmt fordi solen er stået op, og luftfugtigheden bliver langsomt værre. Det ser ud til at trække op til regn. Påklædning: En beskidt T-shirt der engang var hvid, og et par jeans. Årstid: Sommer
Man kan altid tilføje flere punkter, såsom: Humør, dato, klokkeslæt, og hvad man ellers kan finde på.
Basale regler: Alle emner foregår i datid og tredjepersonsfortæller.
Han ser på hende med et smil og griber hendes hånd. er forkert, da det foregår i nutid.
Jeg så på hende med et smil og greb hendes hånd. er forkert, da det er jeg-fortæller.
Han så på hende med et smil og greb hendes hånd. er korrekt, da det både er datid og tredjepersonsfortæller.
Tale: Når der kommer direkte tale, er man selvfølgelig nødt til at adskille det fra den beskrivende tekst, idet det ellers ville være næsten umuligt for din emnepartner at finde ud af. Derfor gøres det sådan: Når du taler skriver du gåseøjne(det er disse ") omkring din tekst. Sådan viser du din emnepartner at det er tale. Du kan også vælge at markere den på andre måder, såsom at gøre teksten fed eller ændre farven på det, men vi ser gerne at du stadig bruger gåseøjne omkring sætningen, idet det i så fald er nemmest at finde rundt i.
Politisk spil: Når man har en titel, forventes der, at man deltager i det politiske spil, men der er også mulighed for at deltage selv uden titel. Politisk spil emnes frem, hvor man sammen med andre karakterer kommer frem til noget, der kan påvirke det politiske spil og skabe videre plot. Når man er nået frem til noget i emnet, som er vigtigt for det politiske spil, bedes man kontakte en admin. I beskeden skal der være et link til emnet og så en kort forklaring om, hvad de er nået frem til deri og hvordan det kan påvirke plottet. Administratorerne vil derefter skrive en nyhed, hvis de tænker, at information er nyttigt for andre brugere at vide, ud fra hvad der foregår i emnet og hvad de har fået fortalt. Det politiske spil afhænger af jer. Hvad jeres karakterer beslutter sig for, især karakterer med titler, som mange kender til, kan bestemme hvordan historiens gang vil komme til at gå. Politisk plot kan være en alliance mellem to titler, det kan være at en vigtig titel bliver dræbt, det kan være en kampstrategi, som er ved at blive udviklet og meget meget mere. Politisk plot er alt det, som kan påvirke plottet senere hen og som er vigtigt for den politiske strategi. Husk - hvis man er i tvivl om, hvorvidt ens plot er politisk plot så skriv alligevel til en admin. Hellere at det mindste information bliver fortalt end at en vigtigt viden bliver undladet.
Interessant spil - modspil: Når du emner skal der være en drivkraft - denne drivkraft er den spænding der gerne skulle skabes for begge parter i løbet af spillet, og som gør at det konstant er interessant at skrive videre i dette emne. Dette er selvfølgelig noget som alle gerne vil have i deres emne, men for mange er det også svært at finde ud af hvordan man skal blive ved med at holde emnet kørende. Derfor har vi nogle eksempler på hvad man kan gøre for at gøre det spændende!
Uventet handling! Du er måske ved at køre død, eller kan se at din makkers svar svinder ind - og du er i en situation hvor du ikke helt har noget at arbejde med. Gør noget uventet - noget sjovt, dumt, underligt eller bare noget som faktisk ikke har noget med noget at gøre! Lad din karakter gå ind i et træ, lægge sig til at græde, kysse den anden karakter - Eller rejse sig op og danse! Få din karakter til at gøre noget der kan forbløffe den anden karakter, eller puster noget nyt ind i emnet!
Action, action, action! Smid nogle uventede elementer ind! Nøglen til et spændende emner er at der altid sker noget uventet. Lad en tyv stjæle din eller din partners taske, eller få en vampyr til at jagte jer. Action er den bedste måde til at få spænding ind i emnet, da det er lidt mere voldsomt og sjovere at spille på end de andre muligheder - selvom de andre også virker super godt. En lommetyv, politiet, et mord eller bare en vred dame! Smid noget uventet ind, og du smider praktisk talt en bombe af kreativitet!
Tale redder dagen! Den sidste mulighed som der beskrives herinde er selvfølgelig tale. Det kan ruske op i alting, eller i kan i hvert fald sørge for at der er noget at skrive om. Den er ikke lige så effektiv som de to sidste muligheder, men den kan sørge for at dine karakterer kommer tættere ind på livet af hinanden. Derudover er det nok også en god løsning for en karakter der ikke er så vild, eller en for et emne hvor der simpelthen ikke er mulighed for andet. Igen vil jeg opfordre til at lade samtalen handle om noget spændende, men her er mulighederne utallige!
Selvfølgelig findes der mange andre muligheder, men disse tre er de nemmeste at gå til, og indeholder så mange muligheder for spil, at det næsten er ufatteligt. Så hvis du er kørt død i emnet, så har du nu fået tre startere som du kan bruge!
Held og lykke, kære brugere. Administrationsteamet.
Det er to år siden at krigen begyndte og flere ledere af slægterne dør, uden spor af hvem der har gjort det. Nu spredes rygterne om at morderen er på fri fod igen. @Charles, Kongen af Redhawk, som også var leder af Redwoods-slægten, er blevet fundet dræbt. Redwood-slægten har taget det meget hårdt efter døden af …
Er du også lidt forvirret over de politiske skift der har været på det sidste? Frygt ikke! Vi står klar med vores evige support!
Der har været mange udskift blandt slægternes titler på det sidste og vi er her for at give vores læsere et hurtigt overblik.
The Takumaras:
- Blandt Takumaras har der været nogle problemer. Hvis man besøger slægten, …
Ny alliance mellem The Adaras og The Naailas! [RHN - 1176]
Søn Sep 17, 2017 5:55 pm af Zachariah
Ny alliance mellem Adaras og Naailas! [1176]
Her på RHN har vi endnu en gang opsnust en lidt uventet nyhed!
Det er ikke længe siden krigen mellem The Oikans og The Redwoods brød ud. Alligevel er de andre slægter allerede ved at alliere sig på kryds og tværs. Denne gang omhandler det The Adaras og den næsten glemte slægt, The Naailas.
Det siges at The Naailas general, @Zachariah, …