Familie er hvem du er med, slægt er hvem du er.
 
IndeksCalendarFAQSøgTilmeldte brugereGrupperTilmeldLogin
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation
Reglerne
Tidsplan

Årstal | 1176

Årstid | Efterår

Måned | September

Latest topics
» Plottråd!
Yesterday at 11:55 pm by Liam

» Fraværstråd for marceline
Yesterday at 11:29 pm by Emma

» Give me everything ~ Søgning! ;-)
Yesterday at 11:25 pm by Liam

» Expect the Unexpected ♦ Lucius, Kassandra & Hydra
Yesterday at 10:31 pm by Kassandra

» Misfortunate Attraction - Alexei
Yesterday at 8:54 pm by Elena

» I don't need your help. I'm doing perfectly fine dying on my own ~ Amara
Yesterday at 8:17 pm by Ama

» Seeking companyxxx - Lauritz
Yesterday at 3:55 pm by Luciana

» Minecraft Ide
Yesterday at 3:50 pm by Willow

» Busy Lives, Hopeful Hearts - Luciana
Yesterday at 3:45 pm by Luciana

Top posting users this month
Zachariah
 
Charles
 
Elena
 
Alexei
 
Lauritz
 
Lucius
 
Kassandra
 
Dana
 
Raven
 
Ama
 
Statistics
Der er i alt 116 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Jackson

Vores brugere har i alt skrevet 3670 indlæg in 437 subjects

Share | 
 

 Andre magiske elementer i Red Hawk

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Charles
Admin
avatar

Titel : Administrator - Leder af The Redwoods og konge af Redhawk-regionen
Antal indlæg : 253
Reputation : 18
Bosted : I sit palads i Amber Eye District, Redhawk City

IndlægEmne: Andre magiske elementer i Red Hawk   Tors nov 10, 2016 5:19 pm

Magiske væsner:

Spøgelser:
Klik her for at se udseende:
 
Et spøgelse kan opstå, når et menneske er blevet brutalt dræbt. Man ved ikke helt hvorfor men mange mener at det kommer af at de ikke har "færdiggjort deres livsmission". Spøgelser er næsten helt gennemsigtige, altså kan man let skue hvad der er på den anden side af dem, men man kan stadig godt se hvilken person, de er og hvordan de ser ud. Man kan ikke se spøgelsernes øjnefarve, så på den måde kan man ikke se, hvilken slægt de tilhørte før deres død. Se eksempel ovenfor.
Man kan ikke røre spøgelser eller rigtigt gøre noget ved dem medmindre man har nogle magiske genstande eller en evne til at hjælpe en. Går de i gennem en vil man mærke en kulde og ubehag. Spøgelser kan ikke kommunikere med andre som sådan, de kan ikke tale og man kan ikke høre dem selv, hvis de prøver. Jo ældre et spøgelse er, jo stærkere er det, og når det er stærkt nok kan det godt begynde at interagere fysisk med omverdenen og på den måde skabe kontakt. De kan f.eks. kaste med ting (både telekinesisk og med hænder), banke på døre (som de selvfølgelig også kan komme i gennem men det vil være en måde at kommunikere på) og helt stærke vil have mulighed for at røre personer og skade dem.
De fleste spøgelser er farlige. De er blevet brutalt myrdet og bliver fanget i alle de negative følelser, de nåede at opleve før de døde. Derfor har de en masse vrede og frustrationer, som de er fanget med, og bliver for det meste opslugt af had som en måde på at komme ud med de frustrationer. Og det betyder at støder man på et spøgelse, kan man godt forvente at blive skadet af det.
Spøgelser knytter sig til ting, der har med deres død at gøre. Det kan være mordvåbnet, det kan være det sted de blev myrdet, eller en person de var ved, da de blev myrdet.

Wendigoer:
Klik her for at se udseende:
 
En wendigo var før et menneske men nu et monster. En wendigo bliver skabt ved at et menneske er blevet sultet nok til, at han/hun er blevet nødt til at begå kannibalisme. Sulten for menneskekød har derefter vokset sig større og større og for hver gang de har spist, har de mistet en del af deres menneskelighed til der til sidst ikke er nogen menneskelighed tilbage. En wendigo har dyrisk styrke, da de ikke holder noget styrke tilbage, og får de fat i en, vil de flænse personen til de ikke længere gør modstand. De spiser ikke personen i starten men hænger dem op så de kan leve af dem i flere dage. Man finder ofte wendigoer i steder, hvor folk er blevet fanget eller sultet, som ruiner, miner eller fangekældre. Wendigoer kan både bestå af en gruppe eller enspændere. I grupper er de farligst fordi der er flere man skal holde styr på. Man kan dræbe en wendigo ved at ødelægge deres hjerte, hjerne, halshugge dem eller - og hvad der er mest effektivt - brænde dem. En wendigos syn er skærpet og de reagerer mere på lyde og bevægelser, så hvis du vil gemme dig for en wendigo er det bedst du kan gøre, at stå stille og holde vejret. En wendigo taler for det meste ikke men skriger. De har derimod evnen til at efterabe andres stemmer, hvilket de bruger til at lokke ofre til sig. Wendigoer er yderst intelligente på det punkt og vil hellere lokke offeret til sig end at forlade sit territorium. De kan finde ud af at klatre, åbne døre og endda løse gåder efter lidt tid, så der er ikke meget man kan gøre for at holde dem væk. I minen i Springheat City har man en stor port som ikke kan åbnes indefra for at holde dem væk, selvom det ikke altid lykkedes.

Skeletter:
Klik her for at se udseende:
 
Skeletter er døde kroppe der er visnet og ikke længere har sin sjæl. Det er ikke alle der bliver til levende skeletter. Det sker mest når en stor gruppe er blevet dræbt på samme tid eller under samme slag. Når deres krop så er visnet væk, vil deres kroppe komme til live igen, hvis liv er omkring dem. Skeletter har ingen følelser og ingen rigtige tanker. De tænker ikke logisk men tænker kun på at angribe. For det meste er det soldater der er faldet i krigen, så de har våben med sig når de vågner op. De arbejder som en gruppe og omringer hvad end liv der er for at destruere det. De vågner kun op, hvis der er liv omkring dem, så derfor befinder skeletter sig næsten udelukkende på øde steder som ruiner eller ørkener. Det der er farligt med skeletter er at de aldrig stopper med at angribe. De er nemme at ødelægge men så snart deres knogler kommer fra hinanden vil de efter lidt tid samle sig igen. Skeletter kan ikke se eller høre eller føle, men de kan mærke liv og føler sig draget til det, så man kan ikke gemme sig for dem. Det eneste man kan er slå dem ud igen og igen og så komme væk fra området hurtigst muligt. Når du er ude af deres område vil de falde sammen til rigtige skeletter igen fordi der ikke længere er liv omkring dem.

Drager:
Klik her for at se udseende:
 

Drager er en af de væsner, der altid har været der. I dokumenter fra år 0 står der, at dragerne er fra tidens begyndelse, men da der ingen tidligere dokumenter er, er det ikke muligt at vide, om det er rigtigt. De er yderst sjældne og yderst farlige. Ikke mange kan sige, at de har set en og overlevet.
Drager er store øgle-lignende væsner med vinger, kløer og horn (som vist på gif'en overfor). Deres skæl som voksne er så stærkt at normale våben ikke kan trænge i gennem. De har nogle bløde punkter, hvilket er hullet, som kommer frem mellem kæbe og kindben, når de åbner gabet, og så i det bløde punkt på indersiden af deres krop, når deres ben mødes med torsoen. På de bløde punkter har de et tyndere lag skæl, som det de har som unger, hvilket er nemt at trænge i gennem. Som unger har de kun et tyndt lag skæl over hele kroppen, som også varierer fra forskellige farver som organge, mørkerød eller grønlig, så de kan passe ind i miljøet. Et drageæg er stort, på størrelse med en amerikansk fodbold og gråt. Drageungen er ikke særlig stor og i sin unge alder er den kun på størrelse med et føl, hvis man ser bort fra vingerne (se gif under "drageøen"). Når de er 2-3 år skyder de i vejret og vokser hurtigt ud til at blive deres rigtige størrelse. På samme tid kommer der en ny skæl om dem som er enten hvid, sort eller grå og er den hårde skæl, som mange ønsker at have, da det næsten er uigennemtrængelig. Derfor har folk, ofte mislykket, jaget drager og deres unger.  
Drager er koldblodet og søger altid efter steder med ekstrem varme temperaturer, som vulkaner og ørkener. De opholder sig mest på Drageøen eller i Albedo-ørkenen, men kan også skues andre steder. De kan også blive set flyvende rundt oppe i himmelen. Ser man dem, burde man undgå dem, medmindre man ønsker sig en forfærdelig død. Drager er kødædere og lever for det meste af heste, får og mange andre dyr. De spiser overraskende lidt i forhold til deres størrelse, men ser de et menneske, vil de ikke have noget i mod at presse det ned. Udover det vil de angribe så snart de føler sig truet. De har store kløer og skarpe tænder og farligst at alt kan de spy ild. Ilden kan strække sig 5 meter fra deres gab. Det tager tid for dem at producere ild, fra 1 til til 4 minutter, så der har man tid til at flygte - eller kæmpe igen hvis man er modig nok.
Drager er helt vilde skabninger og kan på ingen måde tæmmes. De kan ikke bruges som kæledyr, og det er kun muligt at ride på dem, hvis de ikke indser, at du er på deres ryg. Og så snart du er opdaget, er du død. Drager er frygtet af hele Redhawk-regionen, da de er kendt for at terrorisere hele landsbyer, når de er sultne.

Enhjørninger:
Klik her for at se udseende:
 

En enhjørning er endnu et væsen, der altid har været der. Man ved ikke, hvordan de er blevet skabt, men man går ud fra, at de er forfædre til heste, fra før mennesker eksisterede. Enhjørninger er altid hvide i pelsen og skinnende - de lyser op med måneskær om natten. Det mest genkendelige ved enhjørninger er deres lange horn, der stikker ud midt fra panden. Det kan ligne at hornene er lavet af noget, der minder om lys granit, men bliver de ramt af solskin, kommer regnbuens farver frem. Selve materialet, de er lavet af, vides ikke, så det kaldes simpelthen bare for enten enhjørninghorn eller regnbuehorn.  Deres horn har forskellige fordele. De kan bruge dem til at forsvare sig selv eller kæmpe mod modstandere, da regnbuehorns spids kan trænge i gennem næsten alt, endda drageskæl. Regnbuehorn giver også enhjørninger magisk healende kræfter, som de kan bruge på sig selv eller andre, men hvordan magien bruges og hvorfor de har det, har ingen kunne finde ud af. Enhjørningens blod er også healende og indeholder euforiserende stoffer, der kan gøre en person nemt afhængig.
Disse grunde har sørget for at enhjørningen har været meget jaget. Dens horn blev især under krigen brugt til at lave stærkere våben, og deres blod er både blevet brugt til medicin og til stoffer. Mange prøvede også at gøre enhjørninger til ridedyr i kamp, men ikke mange lykkedes - for selvom enhjørninger ser rolige og milde ud, er de vilde væsener, utrolig sky og illoyale, når det står mellem dem selv og en anden. I kamp havde de ry for at få deres rytter dræbt. Så man besluttede sig kun at gå efter at jage dem. Problemet var blot én ting - en enhjørning kan ikke overleve uden sit horn. Så så snart hornet blev taget fra dem, mistede de deres helende kræfter og døde langsomt hen. Derfor er der ikke mange enhjørninger tilbage, og de er yderst sjældne at støde på. De opretholder sig for det meste i skove eller andre tætte vilde områder på en lille flok på cirka 5 enhjørninger. De er freddet, da de er ved at uddø og straffen ved salg af regnbuehorn kan endda gå hen og blive dødsstraf (salg af enhjørningblod kan dog ikke straffes, da det ikke er bevist, at de rent faktisk har dræbt en enhjørning for at skaffe det).

Magiske genstande:

Ringens Rubin:

Regnbuesværd:
Regnbuesværd er svær lavet af regnbuehorn også kaldet enhjørninghorn. Det kan lige så være en dolk eller en kniv, men det er fortrukket et længere våben. Det kan godt ligne at sværdet er lavet af lys granitsten, men hvis solen skinner på det, vil regnbuens farver kunne ses. Regnbuesværd er brugbare fordi de kan trænge i gennem næsten alt, endda drageskæl. Brug og salg af regnbuesværd er ulovligt, da enhjørningen er freddet, og straffen er hård. Det kan endda ende i dødsstraf.

Åndetang:


Magiske steder:

Drageøen:
Klik her for at se stedet:
 
Drager er sjældne dyr, som man skal være heldig - og så alligevel yderst uheldig - for at støde på en. Men hvis man er ekstra eventyrlysten og dumdristig kan man tage til det ene sted, hvor man er sikker på dem. Den lille ø var først navngivet Lokita men bliver nu kun kaldt for Drageøen. Øen er blevet skabt af en vulkanen, Lokita, som befinder sig i midten af øen. Det er derfor en en ø næsten udelukkende med sten udover få strå og skud ved udkanten, længst væk fra vulkanen. Vulkanen er selv en typisk keglevulkan som er aktiv og derfor flere gange om dagen kommer med små udbrud, dog er det sjældent at lavaen kommer længere end få en meter fra vulkanen. Varmen fra vulkanen har tiltrukket en masse drager, som ellers bedst kan lide at være alene, og mange drager holder sig til øen hele tiden. De er kun væk fra øen for at få mad. Der er en båd der sejler til øen to gange om dagen og en gang om natten men det er under eget ansvar hvad der sker derpå.

Drageøen kan findes under "Andre steder i Redhawk"

De Hviskende Træers Dal:
Klik her for at se stedet:
 
Mange vil finde De Hviskende Træers Dal uhyggelig eller ubetryggende, når man ser den første gang. Skoven er omhyllet af et tyrkis skær, der er udsendt fra træerne. Træerne lukker også for himlen da de er høje og deres krontage nærmest snorrer sig helst sammen. Derfor kommer der sjældent sollys ind, men træerne virker til at overleve uden det. Under træerne er jorden dækket til af en mos af samme tyrkis farve. Ned fra træerne hænger der lange, smidige grene med en lille hængende tyrkis blomst på spidsen. Dette område befinder sig i en dal - derfra kommer navnet - så det hele virker som et aflukket mystisk område.Men kommer man ind i De Hviskende Træers Dal finder man ud af at det bestemt ikke er uhyggeligt. Faktisk er det et sted fyldt med fred. Fordi stedet er så lukket er der fuldstændig stille og uforstyrret og ingen vind eller regn trænger i gennem, udover det regnvand som kommer fra toppen af dalen af og ryger ned. Og nærmer man sig et træ og stryger hånden hen af en af dets lange grene, kan man høre en hvisken. Man kan ikke høre nogle bestemte ord men hver hvisken er en ny stemme, og det er en utrolig magisk og vidunderlig lyd, der trænger i gennem stilheden. Man ved ikke hvor hvisken kommer fra eller hvem der hvisker. Nogle mener at det er hjemløse ånder, der har søgt hen til De Hviskende Træers Dal, andre mener at det kan være en højere magt der kommer med budskaber og nogle helt andre mener at det er træerne selv der har liv inden i sig og kommunikerer. Ligemeget hvad er alle enige om at dette sted er helligt og fredet.

De Hviskende Træers Dal kan findes under "Andre steder i Redhawk"

_________________
~ Charles Redwood ~

~ Ruler of them all ~
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil http://redhawk.danskforum.net
 
Andre magiske elementer i Red Hawk
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Red Hawk :: Generel information :: Diverse informationer om Red Hawk-
Gå til: